4 мита за водата, обяснени

Ние от Ecosoft сме посветени да популяризираме образованието относно ролята, която водата играе в живота ни, и широката гама от ползи, които чистата вода носи. Тук споделяме някои от най-изненадващите неща, които хората често не знаят за водата – и предоставяме няколко полезни факта, за да насърчим по-доброто разбиране на този най-ценен ресурс.

Мит #1: Бутилираната вода е по-безопасна от чешмяната

Често потребителите смятат, че бутилираната вода е по-безопасна от чешмяната, но това не е непременно вярно. Противно на това, което някои може би вярват, няма по-висок стандарт за регулация за бутилирана вода, отколкото за чешмяната вода. Всъщност стандартите за безопасност за бутилирана и чешмяна вода могат да бъдат доста сходни. Президентът на Тихоокеанския институт Питър Глик казва в интервю за Business Insider: „Грешно е да се приема, че бутилираната вода е по-чиста, по-здравословна или по-безопасна от чешмяната. Тя не е по-добре регулирана, по-добре проверена и по-добре контролирана.” Излишно е да споменаваме и количеството боклук, което се генерира от пластмасовите бутилки, които биват изхвърляни след употреба.

Мит #2: Бутилираната вода не съдържа микропластмаси

Микропластмасите представляват малки пластмасови влакна и частици, които са резултат от разграждането на по-големите пластмаси. Според резултатите от проучване от 2018 г., публикувано в Frontiers in Chemistry, изследователи откриват признаци на замърсяване с микропластмаса в 93% от тествана бутилирана вода. Освен това, тестваната бутилирана вода съдържа средно почти два пъти повече микропластично замърсяване, отколкото е открито в чешмяната вода в предишно проучване.

Мит #3: Пиенето на газирана вода по време на хранене подпомага храносмилането

През последните години все повече потребители избират газирана вода, тъй като търсят по-здравословни алтернативи на сладките безалкохолни напитки и смятайки, че тя подпомага храносмилането. Газираната вода хидратира потребителите също толкова добре, колкото негазираната, но има малко доказателства, че допринася за по-доброто храносмилане.

Мит #4: Пиенето на вода увеличава задържането на вода

Друг мит е, че пиенето на вода увеличава задържането на вода. Всъщност, тя намалява задържането на вода, причиняващо подуване на корема и допълнително водно тегло. Може да изглежда, че обратното трябва да е вярно, но липсата на достатъчно вода всъщност може да накара тялото ви да я задържи. Първите признаци на задържане на вода могат да бъдат наднормено тегло, пръстен, който няма да се побере на пръста ви, подути глезени или подуване на корема.

И така, колко вода е достатъчно? Според Националните академии на науките, инженерството и медицината на САЩ адекватен дневен прием на течности включва 15,5 чаши течности на ден за мъже и 11,5 чаши за жени. В това количество влизат течности от вода, напитки и други храни (около 20% от дневния прием на течности идва от храната).

Водата има голямо значение за доброто здраве, но очевидно все още остават погрешни схващания. Ако искате да намалите бутилираната вода и да пречиствате качествено чешмяната, системите за обратна осмоза са най-ефективната технология, използвана за това. Намалява 99,8% от примесите, както и миризми, вируси и бактерии, правейки водата бистра, чиста, вкусна и безопасна за човешкото здраве, както за възрастни, така и за деца. В процеса на пречистване водата преминава през 5 етапа на филтрация. Системата за обратна осмоза е един от достъпните методи за пречистване на водата в домакинството. Инсталира се бързо и лесно под кухненската мивка, като ще бъде допълнена от стилна хромирана батерия за удобен достъп до висококачествена питейна вода. В допълнение, ще подобрите вкуса на вашите ястия и напитки. Наличието на безкраен запас от филтрирана вода може да ви помогне да изпиете количеството чиста вода, която е нужна за дневния ви прием.

Разгледайте моделите системи за обратна осмоза.

 

Абонирай се!
Абонирайте се за нашия бюлетин и вземете -10%!
    Абонирай ме
    Съгласявам се с общите условия